იაკობ გოგებაშვილი და დედაენა



პროექტის სახელწოდება-------იაკობ გოგებაშვილი და დედაენა

პროექტის აქტუალობა----------------დედაენა ყოველი ჩვენგანის წიგნია.მითუმეტეს როდესაც საქმე ეხება დაწყებითი კლასის საფეხურის მოსწავლეებს, ამიტომ აქტუალურად მიმაჩნია პროექტის განხორციელება  აღნიშნულ თემაზე.შედეგად მოსწავლეები ძალიან ბევრს გაიგებენ უნიკალური წიგნის „ დედაენის“ შესახებ,გაიღრმავებენ ცნობიერების დონეს იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაფიის შესახებ, და დარწმუნდებიან იმაში რომ „ენა დედაა ერისა“ . გამოიმუშავებენ      თანამშრომლობით და საკომუნიკაციო უნარებს. შეიყვარებენ და დაიცავენ ენის სიწმინდეს. 
       


პროექტში მონაწილენი:  3 კლასი,მშობლები,მასწავლებლები,სოფლის თემი,სკოლის მოსწავლეები,ბიბლიოთეკარი

პროექტის ხანგრძლივობა: 3 კვირა (27 მაისი- 14 ივნისი)
პროექტის მიზნები:..მოსწავლეები გაეცნობიან იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაიას და მის
                                     უკვდავ დედაენას
                                   ...გაუღრმავდებათ კომუნიკაციისა და თანამშრომლობითი უნარები
                                  
                                  


პროექტის ამოცანები:
                                        ...სამუშაო გეგმის შემუშავება
                                        ...ფილმის ყურება იაკობ გოგებაშვილზე და დისკუსია
                                      
                                        ...ბიბლიოთეკაში სტუმრობა და წიგნების მოძიება
                                        ... ოჯახის წევრების გამოკითხვა თუ რომელი დედაენის წიგნით
                                           სწავლობდნენ
                                         ...მოკლე პრეზენტაცია
                                         ...ექსკურსია ვარიანში
                                         ...ბროშურების შედგენა  და პრეზენტაციისათვის მზადება
                                          ... წიგნების გამოფენა და პროექტის პრეზენტაცია


მოსალოდნელი შედეგები:გამოუმუშავდებათ ინფორმაციის კვლევა-ძიების უნარები,განუვითარდებათ თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის კომპეტენციები,გაიღრმავებენ ცოდნას დედაენისა და იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაიის შესახებ.

ადამიანური რესურსები: მოსწავლეები,სკოლის ბიბლიოთეკარი,მშობლები,მასწავლებლები,სოფლის საზოგადოება
მატერიალური რესურსები: პრორექტორი 1 , კომპიუტერები, პლიფჩატი 3, მარკერი 5 ცალი,ფერადი ფურცლები


ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:

 აქტივობა 1:    სამუშაო გეგმის შემუშავება
შევკრიბავ მოსწავლეებს,გავაცნობ პროექტის თემას.შევეკითხები თუ რა იციან იაკობ გოგებაშვილზე და მის დედა ენაზე. თემის უკეთ გასაცნობად შევთავაზებ პროექტზე მუაობას
შევიმუშავებთ პროექტის სამუშაო გეგმას და გადავანაწილეთ დავალებებს, დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.

აქტივობა 2: ფილმის ყურება და დისკუსია
მოსწავლეები უყურებენ ფილმს "იავნანამ რა ჰქმნა?!",რისი ყურების შემდეგაც ზეპირი ღია კითხვების საშუალებით გამართავენ დისკუსიას და ნახავენ თუ რა და როგორ გაიგეს ფილმიდან .ასევე მასწავლებელი მისცემთ მათ შემდეგ დავალებას:
მოსწავლეები დაიყოფიან ორ ჯგუფად .პერველი ჯგუფი ესტუმრება ბიბლიოთეკას.ბიბლიოთეკარი დაეხმარებათ მათ იაკობ გოგებაშვილის ძველი წიგნების მოძიებაში,დაათვალიერებინებს და ესაუბრება მათ თემის შესაბამის საინტერესო საკითხებზე .მეორე ჯგუფი სთხოვს ოჯახის წევრებს გაიხსენონ და გააცნონ მათ თუ რომელი დედა ენის წიგნით სწავლობდა მათი თაობა.

აქტივობა 3
 მოძიებულ იმფორმაციას მოსწავლეები გააცნობენ ერთმანეთს მოკლე პრეზენტაციით

აქტივობა 4 
ექსკურსია ვარიანში
მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთან ერთად მოვაწყობ ექსკურსიას ვარიანში,სადაც ბავშვები უფრო მეტ რამეს გაიგებენ ამ ბუმბერაზი მწერლის შესახებ და თავიანთი თვალით ნახავენ გოგებაშვილის სახლს,მის ნივთებს,და პირველ მერხებს,
აქტივობა 5: 
ბროშურების შედგენა,პრეზენტაციისათვის მზადება
მოსწავლეები გააკეთებენ პატარა ბუკლეტებს ,რომელიც შედგენილი იქნება ანბანის მიხედვით და  ჩახატავენ მასში შესაფერისად.( მაგალითად:  „ია“.დახატავენ ია ყვავილს და ა.შ)
აქტივობა 6 :პრეზენტაცია

მოვიწვევთ სკოლის მოსწავლეებს, მასწავლებლებს, სოფლის საზოგადოებას და მშობლებს.მოაწყობენ ძველი დედა ენის წიგნების გამოფენას და წარმოადგენენ თავიანთ ცოდნას პრეზენტაციის სახით.ბროშურებს დაურიგებენ სხვა ჯგუფის მოსწავლეებს

ხელისშემშლელი ფაქტორები: შეიძლება ცუდი ამინდის გამო ვერ წავიდეთ ექსკურსიაზე
გავითვალისწინეთ ის რომ შეიძლება  ვერ მოხერხდეს ექსკურსიაზე წასვლა.ამ შემთხვევაში მოვიწვევთ ქართულის მასწავლებელს და მასთან მოვაწყობთ გასაუბრებას შესაბამის საკითხზე. ასევე შეიძლება ყველა მოსწავლე ერთნაირი ინტერსით ვერ ჩაერთოს მუშაობაში; ტექნიკური რესურსების გაუმართაობა ღონისძიების განხორციელებისას.


პროექტის ხელმძღვანელი-------------დალი ჩაჩავა
პროექტის ბიუჯეტი:
პლიფჩატი
სკოლის ბაზაზე
პროექტორი
სკოლის ბაზაზე
თაბახები
სკოლის ბაზაზე
მარკერები
სკოლის ბაზაზე
ფერადი ფურცლები
სკოლის ბაზაზე
კომპიუტერი
სკოლის ბაზაზე

სკოლის ბაზაზე



პროექტის ვებ გვერდი / ბლოგი


                                                            სამუშაო გეგმა

საპროექტო საქმიანობები



პასუხისმგებელი პირი
ვადები
სამუშაო გეგმის შემუშავება


მასწავლებელი,მოსწავლე
27 მაისი 2019 წ
ფილმის ყურება


მოსწავლეები,მასწავლებელი
ბიბლიოთეკაში სტუმრობა და წიგნების მოძიება
მოსწავლეები’მასწავლებელი
3 ივნისი
2019 წ
ოჯახის წევრების გამოკითხვა
მოსწავლეები,მასწავლებელი
4-7 ივნისი 2019წ
მოკლე პრეზენტაცია
მოსწავლეები,მშობლები,ექიმი,მასწავლებლები,სოფლის საზოგადოება
7 ივნისი
2019 წ
ექსკურსია ვარიანში
მოსწავლეები,მასწავლებელი,მშობლები
8 ივნისი 2019 წ
ბუკლეტების შედგენა და პრეზენტაციისათვის მზადება


მოსწავლეები
12-13 ივნისი
2019 წ
პრეზენტაცია                        მოსწავლეები                                                                       14 ივნისი




                                                                   შეფასება
პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება

მონიტორინგი /შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი,მოსწავლეები
3 ივნისი
პროექტის მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი

7 ივნისი
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგის სქემა
საბოლოო შეფასება
მოსწავლეები,მასწავლებელი
14 ივნისი
პრეზენტაცია,



პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი
პროექტის მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
მონიტორინგის ინდიკატორები
თარიღი
ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებული იმფორმაციის სანდოობას
ვამოწმებთ მოძიებული იმფორმაციის ინტერნეტსაიტის სანდოობას
31 მაისი
ვამოწწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
მათ მიერ მოძიებულ იმფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
3 ივნისი
შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
7 ივნისი
ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
ვაკვირდებით მოსწავლეებს რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
10 ივნისი
იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
13 ივნისი



პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
მოსწავლეთა შფასების ცხრილი
#
კრიტერიუმები
ყოველთვის
ხშირად
არასოდეს
1
შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლიბა


დიახ


2
არიან თუ არა მოტივირებულნი


დიახ


3
მოსწავლე მზად არის შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი გამოსადეგი იდეებით

დიახ

4
მოსწავლე პატივს სცემს სხვის
აზრს,ურთიერთშეთანხმებულად მუშაობს

დიახ


5
გუნდი მოტივირებული და კრეატიულია


დიახ


პროექტის განხორციელების პროცესი
მოსწავლეზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
კომენტარები

შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში



იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია

ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებსპროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი

იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი.იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე




No comments:

Post a Comment